vineri, 26 iulie 2013

Statul Bhutan- cateva detalii

Am profitat din plin de scurta mea prietenie facebookiana cu o tanara frumoasa din Bhutan, tara de la poalele muntilor Himalaya, stat ce are capitala la Thimphu. Din vorba in vorba, am ajuns sa ii iau
frumoasei bhutaneze un adevarat interviu. Nu stiam nimic despre aceasta tara micuta, ascunsa intre umbrele Chinei si ale Indiei, dar am aflat imediat cat de bine s-au pastrat traditiile si cat de frumos este macul albastru, floarea nationala a Bhutanului.
Nu m-am putut abtine sa nu scriu pe toate blogurile pe care le detin despre aceasta tarisoara uimitoare. Tinerii viseaza sa scape de legile rigide, dar nescrise, ale religiei lamaiste (lamaismul este o varianta a budismului, raspandita in principal in Tibet si Mongolia), dar in acelasi timp isi iubesc cu pasiune tara plina de munti impaduriti, unde linistea este omniprezenta. Le este destul de greu sa plece din Bhutan, desi nu le interzice nimeni. Solutia ar fi sa se casatoreasca, dar este foarte greu sa isi gasesti un partener daca nu il vezi decat in online.
Casatoria dintre un locuitor al statului Bhutan si un roman este si mai greu de realizat, din cauza ca nu avem ambasada in aceasta tara asiatica. Omul trebuie sa mearga in Nepal sau in oricare alt stat invecinat, pentru a lua legatura cu ambasada romana si a rezolva cu actele. Va avea nevoie de bani pe card, pentru a dovedi ca se poate intretine in alta tara sau, dupa caz, persoana cu care se casatoreste trebuie sa dovedeasca ca are suficient spatiu locativ in care sa gazduiasca noul membru al familiei si are bani pentru a-i oferi cele necesare traiului de zi cu zi.
Despre obiceiurile locuitorilor din statul Bhutan puteti citi mai multe pe blogurile mele. Nu trebuie decat sa dati clic pe linkuri, fara teama. Daca doriti mai multe informatii despre statul Bhutan... Am pus in plus si cateva imagini din Bhutan...
Curiozitati in legatura cu statul Bhutan si locuitorii sai: majoritatea sunt vegetarieni. Considera ca este pacat sa manance carnea unei alte fiinte. Casele batranesti au pictate pe peretii exteriori falusuri uriase, despre care fata din Bhutan nu a vrut sa imi dea amanunte. A ras si a evitat sa imi spuna mai mult decat ca si bunicul ei are asa ceva pictat pe casa. Mancarea traditionala este ema datshi (reteta o gasiti dand clic pe linkul cu obiceiurile locuitorilor din statul Bhutan).
Daca va permiteti sa dati 250 de dolari pe zi pentru a vizita tara fericirii, cum mai este numit acest stat, nu ezitati sa luati drumul spre Bhutan. In acesti bani intra cazarea, masa si vizitarea obiectivelor turistice. Daca plecati spre Bhutan, va rog sa ma anuntati si pe mine. As dori sa ii trimit un mic cadou frumoasei bhutaneze care mi-a oferit toate aceste informatii.

2 comentarii: