sâmbătă, 17 mai 2014

Alimentatia cainelui de rasa

De foarte multe ori, din prea multa dragoste pentru cainele pe care il avem, uitam ca el ramane un animal, ca nu poate fi copilul nostru rasfatat decat pana la un anumit punct si ca, oricat ne-ar placea, nu il putem indopa cu mancaruri nepotrivite pentru un caine. Am avut candva un ciobanesc mioritic, de o frumusete rara, ce mi-a intrat in casa sub forma unui ghem negru de blana jucaus.
L-am adorat din prima clipa si nu am mai lasat pe nimeni sa ne desparta. Mi-a fost prieten, frate mai mic, si din prea multa iubire am uitat uneori ca era doar un catel. 

Cand il vedeam privindu-ma cu ochi blanzi, cand il vedeam sarind cu labele din fata pe pieptul meu, dornic de joaca sau cersind putin din ceea ce mancam eu, nu mai tineam cont de nimic si il serveam cu ciocolata pe care o adora, cu salamul care nu ii facea decat rau, desi eu nu stiam pe atunci, caci eram destul de mica si aveam prea putine surse de informare. Am avut amandoi noroc, caci era o rasa puternica, era un caine sanatos si nu a fost afectat de greselile de alimentatie pe care le-am facut cu el. 

Vreau sa atrag atentia tuturor celor ce se decid sa creasca un caine: desi par sa se bucure, desi va puteti imagina ca nu ii vor face nici un rau, unele alimente chiar nu sunt potrivite pentru caini. Nu le dati sa manance salam, nu le dati ciocolata, bomboane si alte chestii ce ne fac rau si noua, oamenilor, desi se gasesc in comert. Documentati-va bine inainte de a va lua un caine, vedeti ce este indicat sa manance si ce ii va fi complet interzis, daca doriti sa fie sanatos si sa se bucure de o viata cat mai lunga. 

In jurnalul unui Sultan, cum l-a chemat pe ciobanescul meu mioritic, am scris despre primele greseli pe care le-am facut cand l-am adus acasa, despre primele bucatele de ciocolata cu care l-am momit sa vina la mine, despre primele felii de salam pe care i le-am dat, caci nu aveam in casa decat lapte si mezeluri in acea zi. E drept ca pe atunci era si foarte greu sa gasesti ceva potrivit pentru o alimentatie sanatoasa, dar ce ne impiedica astazi sa ne hranim sanatos cainii, sa avem grija la tot ceea ce mananca? 

As vrea sa cititi articolul si comentariile lasate de cititori, pentru a intelege mai bine ca ciocolata este toxica pentru caini, ca tocmai iubirea pentru ei ar trebui sa ne impiedice sa le oferim dulciurile acestea rele, chiar daca stim ca lor le plac, daca nu ne dorim sa ii vedem varsand, facand diaree sau chiar convulsii. http://vienela.ro/jurnalul-unui-sultan/ Pentru caini exista hrana special gandita sa acopere nevoile pe care le au, exista magazine de specialitate, care o comercializeaza si internetul este plin de explicatii despre cum trebuie hranit un caine, indiferent de rasa, de talie, de activitati. Consultati cu atentie ofertele si alegeti ceea ce considerati ca se potriveste cel mai bine cainelui vostru, pentru a va putea bucura de prietenia lui cat mai mult timp. 

Daca sunteti la inceput, va recomand sa alegeti pachete pentru juniori, cum este cel din imaginea de mai jos.

Hrana caini Food4Dogs

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu