sâmbătă, 24 mai 2014

Ce sunt terminalele mobile

Cu foarte mare greutate am reusit sa inteleg ce sunt terminalele mobile, poate pentru ca in general pricep greu chestiile tehnice, potrivite mai mult barbatilor. Intalneam uneori aceasta sintagma, dar treceam repede peste ea, caci aveam senzatia ca sunt pe un teritoriu minat, unde nu am ce cauta. Apoi s-a angajat sun prieten al meu intr-un loc in care se foloseau terminalele mobile
si am avut impresia ca inteleg cate ceva din ceea ce altora li se parea atat de simplu, de clar. 

Pana la urma, m-am decis sa ma documentez putin, pentru a nu ma face de rusine, in cazul in care ma voi vedea vreodata nevoita sa discut despre asa ceva, dar mai ales pentru cultura mea generala. S-a nimerit sa ma nasc intr-o epoca in care tehnologia era abia la inceput de drum, in care cuvantul computer inca nu spunea nimic, nimanui. Apoi totul a inceput sa se deruleze cu o viteza fantastica, iar eu m-am vazut nevoita sa invat rapid, din mers, pentru a nu ramane codasa, pentru a fi in rand cu cei nascuti mai tarziu decat mine.

Asa am ajuns astazi sa inteleg ca terminalele mobile sunt un soi de prelungiri ale unui computer, ale unei retele de computere, ce pot fi purtate din loc in loc, dupa cum le spune si numele, ”mobile”, dar mai ales ca sunt niste dispozitive electronice care pot citi niste date si le pot transmite in sistem. De la PDA, bancomate (acesta este un exemplu de terminal fix, care va poate ajuta sa intelegeti si voi usor termenul ”terminal”), cititoare de coduri de bare si pana la aparatele de taxat din taxiuri, toate sunt terminale mobile.

Cine foloseste aceste terminale mobile? In general firmele, acolo unde este nevoie de diverse scanari, de informatii care sa fie transmise de pe teren spre computerul - mama, spre firma. Am aflat ca terminalele mobile sunt folosite in depozite, in marile magazine, de catre firmele de curierat, in masinile de politie, de catre agentii comerciali si, in general, de catre mai toate firmele care au nevoie ca informatiile de pe teren sa ajunga rapid acolo unde ele sunt necesare. 

Se spune ca o imagine face cat o mie de cuvinte, asa ca m-am decis sa va si arat un terminal mobil, pentru ca imaginea va poate edifica mult mai repede, comparativ cu explicatiile mele. Acesta este un PDA Robust Toughshield si poate fi folosit cu succes de catre angajatii mobili, forta din teren, personalul de securitate, muncitorii care lucreaza izolat.


Un alt exemplu de terminal mobil este PDA Robust Motorola. Cu ajutorul lui, ”companiile pot coordona procesele mobile din teren – angajati mobili, interactiunile cu clientii, accesul la documentatii, dovada service-ului, dovada livrarii, facturare, preluare comenzi, verificarea preturilor, a stocurilor, emitere bilete, captura de date, identificarea activelor, comunicatii de voce, managementul timpului si al resurselor.”


Care a fost inceputul, cum m-am decis sa ma documentez serios despre terminalele mobile, puteti afla citind acest articol. http://vienela.blogspot.com/2014/04/terminalele-mobile.html


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu