luni, 19 mai 2014

Pirogravura

Pirogravura este tehnica prin care se decoreaza suprafete de lemn, piele, os, etc, folosind un instrument ascutit la varf, inrosit in foc sau cu ajutorul unui termocauter. Cand eram copil, de multe ori am lucrat cu tatal meu in bucatarie, folosind tehnici rudimentare, pentru a transforma o banala bucata de lemn intr-o piesa interesanta, avand gravuri
facute dupa anumite schite. Nu pot uita catelul pe care mama l-a desenat pe bucata de lemn si pe care eu singura, la vreo zece anisori, l-am pirogravat. Nu stiu ce s-a intamplat cu el, nu stiu pe unde s-a ratacit, insa poza de mai jos a trezit in mine dorul de a incerca iar sa pirogravez.

Priviti cat de bine s-a profitat de nodul natural al lemnului, pentru a reprezenta cerul, cu a sa regina, un deal si un copac. Cum sa nu iti vina chef de joaca? Daca as fi avut vreo bucatica de lemn prin casa, chiar acum m-as fi apucat sa gravez ceva, in loc sa scriu pe blog. Dar nu e timpul trecut. Cumnatul meu sigur are prin magazie ceea ce imi trebuie, asa ca o vizita la ei este absolut necesara. Daca pirogravura imi iese asa cum imi doresc (inca nu stiu ce voi face, probabil ma voi decide in functie de aspectul si densitatea lemnului), o voi poza si ma voi lauda cu ea pe blog. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu