sâmbătă, 31 ianuarie 2015

Fructul noni

Nu mai retin exact unde am citit prima data despre fructul numit noni si nici nu cred ca este atat de important incat sa caut printre amintiri. Cert este ca mi-a atras atentia in primul rand prin forma pe care noni fruct o are, apoi prin beneficiile pe care le aduce omului. Citeam in acel articol ca fructul noni intareste imunitatea organismului, scade hipertensiunea arteriala, trateaza insomnia, despresia, artrita, alergiile si, ceea ce mi-a atras cu adevarat atentia, ii poate scapa pe fumatori de dependenta. Ah, ce este cu acest fruct noni si unde poate fi gasit? m-am intrebat imediat, caci tare mi-as dori uneori sa ma pot lasa de fumat, sa nu mai irosesc bani pe tigari si sa fiu sigura ca duc o viata curata, sanatoasa. Am cautat intai si intai pe wikipedia, locul unde poti gasi si ce vrei, si ce nu vrei. Iata ce informatii am gasit acolo despre acest fruct noni:

"Morinda citrifolia, cunoscută sub numele de citrifolia mare, dud indian, nunaakai (Tamil Nadu, India), găluște de câine (Barbados), mengkudu (Malaezia), dud de plajă, fructe de brânză sau noni (din Hawaii) este un arbore din familia cafelei, Rubiaceae. Morinda citrifolia este nativ din Asia de Sud până în Australia." Medicina populara foloseste de la acest arbore fructele verzi, frunzele și rădăcina / rizomii pentru a trata crampele menstruale, nereguli intestinale și infecții ale tractului urinar. Desi cercetarile stiintifice nu au putut pana in acest moment (anul 2015) sa spuna exact daca fructul noni are efectele dorite asupra cancerului sau prevenirii acestei boli cumplite, oamenii il folosesc in continuare plini de speranta, iar eu spun ca nu e nimic in neregula in asta, atata timp cat acesta nu le face rau.
Tot din articolul despre care aminteam la inceput am aflat ca fructul noni ajuta la recuperarea rapida dupa diverse boli sau leziuni, imbunatateste aspectul pielii, oferindu-i un tonus proaspat, ba chiar reuseste sa imbunatateasca performantele memoriei, lucru care iar m-a facut sa imi doresc sa incerc acest fruct sau produse care sa il contina. Sincera sa fiu, la acea vreme m-am luat cu treburi mult mai urgente si pentru o lunga perioada am uitat de fructul noni, de articolul citit, de tot ceea ce v-am povestit mai sus. Intamplator sau nu, astazi am dat pe facebook peste o intrebare pusa de un prieten. Omul cerea informatii despre fructul noni. Mi-am spus ca trebuie sa caut si eu, sa il incerc, sa vad ce este si ce nu este adevarat din ceea ce se spune despre el, daca ofera intr-adevar toate beneficiile despre care am citit pe internet. Va tin la curent cu rezultatele, daca mai treceti pe aici. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu