sâmbătă, 6 iunie 2015

Biblii de vanzare

Biblii de vanzare. Am uneori impresia ca oamenii care citesc biblii au un suflet mare, au o capacitate sporita de a empatiza cu semenii lor, au o curiozitate mai mare in legatura cu facerea lumii, cu tot ceea ce tine de spiritualitatesi de vesnicie. Multi dintre ei, dupa ce si-au cumparat biblii, le-au citit de atatea ori incat pot rosti pasaje intregi fara sa se poticneasca, fara sa greseasca vreun cuvant, uneori mai bine decat cei care predica in biserica. De curand m-am oprit cu sotul meu la poarta unei case. In prag era o doamna simpatica. Vindea ciresele adunate din pom. Am vrut sa cumparam si noi. In timp ce cantarea ciresele, un domn aflat in stanga noastra ii povestea despre nu stiu ce eveniment care urmeaza sa aiba loc anul acesta si care va schimba definitiv fata planetei pamant. Sotul meu nu s-a putut abtine. L-a intrebat de unde stie acest lucru. A fost un moment cu adevarat memorabil. Parca ar fi deschis un robinet urias, din care au inceput sa se reverse vorbe nesfarsite. "Exista undeva pe internet biblii de vanzare, daca nu aveti in casa. In biblie scrie tot ce aveti nevoie sa stiti, dar asta cu conditia sa puteti citi printre randuri, sa puteti descifra ceea ce este ascuns in spatele invataturilor biblice."


Ne-am intins cu el la vorba (mai mult sotul meu) vreme de o jumatate de kilogram de cirese mancate la foc automat. Nu am retinut tot ce ne-a spus, poate si pentru ca multe dintre povestile spune de acel domn imi erau deja cunoscute. Voi aminti aici doar de momentul in care, probabil fara legatura cu religia sau cu biblii de vanzare, omul ne-a spus ca a citit nu stiu unde ca se va intampla nu stiu ce nenorocire. Nu am ascultat decat cu o jumatate de ureche si acum regret, caci v-as fi putut da amanunte serioase. Cert este ca el se baza pe numarul de stele de pe steagul uniunii europene pentru a ne convinge ca romanii nu aveau nevoie de mare prietenie cu ceilalti europeni, ca din cauza acestei uniuni nu stiu ce nenorocire se va intampla. Sotul meu, probabil mai atent la ceea ce vorbea omul, i-a replicat imediat ca numarul de stele poate creste oricand pe acel steag, in functie de tarile ce vor mai adera la uniune. M-am intrebat de ce ne pierdem timpul discutand bazaconii. Inca ma intreb daca acel om si cei care sunt ca el (am convingerea ca fiecare dintre noi cunoaste macar unul) chiar cred orbeste in ceea ce predica oricui e dispus sa asculte sau sunt niste sarlatani penibili, care urmaresc sa bage spaima in oamenii naivi ce casca gura la toate barfele si inventiile. 

Poate ca mi-ar fi placut mai mult daca omul ramanea la biblii de vanzare si la cateva citate luate din biblie, insa ati fi pierdut o poveste despre cirese, despre uniunea europeana si steagul ei malefic, despre biblii si povesti de adormit copiii care cred in bau-bau si in prezicerile unor neni ciudati. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu