vineri, 20 noiembrie 2015

Pret pentru un implant dentar

Am scris cu putin timp in urma un articol despre un implant dentar. Povestea era aproape suta la suta reala. Doamna despre care povesteam acolo chiar exista si de la ea stiu ca isi cheltuie o mare parte din bani pentru a oferi cainelui pe care il are tot ce exista mai bun pe piata, de la jucarii de calitate si pana la hrana premium, de la vitaminele cele mai bune si pana la dresaj. Nu am inventat nimic in aceasta privinta. Nici faptul ca imi spunea intr-o zi in parculetul de caini ca ar fi avut si ea nevoie de un implant dentar si ca se intreba cate asemenea lucrari stomatologice ar fi facut daca nu avea cainele si nu il rasfata excesiv. O buna prietena, pentru ca lucreaza in acest domeniu, pentru ca are caini acasa si pentru ca nu ii plac exagerarile, m-a intrebat daca am cea mai mica idee despre care este pret pentru un implant dentar, caci i se parea de ras faptul ca un caine ar putea face asemenea gauri in bugetul unei familii. E drept, la acel moment habar nu aveam care este pretul pentru un implant dentar. Eu doar am luat de bun ce mi-a spus doamna in parculetul de caini si am scris pe blog fara sa fac o mica verificare prealabila. Tot drept este ca doamna cheltuie o multime de bani pe mancarea, dresajul, jucariile si vitaminele cainelui. 

Acum stiu ca pretul unui implant dentar este destul de piperat, dar inteleg foarte bine si motivele pentru care este asa. Un implant dentar nu poate fi facut din orice material, serviciile medicale costa, manopera stomatologului costa si ea, ca nimeni nu merge la serviciu doar asa, de florile marului... Este adevarat, nu oricine isi poate permite un implant dentar atata timp cat pretul este foarte mare. Eu sper ca pe viitor acest lucru sa se schimbe si statul sa subventioneze aceste servicii sau, daca nu, macar sa scada preturile putin, ca oamenii sa isi permita vizite la stomatolog chiar si daca lucreaza pe salariul minim pe economie. Din cate stiu eu, sunt medici si chiar clinici stomatologice care inteleg situatia si ofera diverse reduceri, accepta ca plata sa fie facuta in rate, pe masura ce lucrarea avanseaza, dar exista si oameni care pun sanatatea pe primul loc si, oricat ar fi de saraci, au grija sa puna bani deoparte pentru ca intr-o zi sa isi poata permite, daca va fi nevoie, sa isi faca pana si un implant dentar, cu toate ca pretul nu este atat de mic pe cat imi imaginam eu. 

"Implantul dentar reprezinta radacina unui dinte artificial ce urmeaza a inlocui dintele lipsa de pe arcada. Materialul din care este realizat este titanul, material 100% biocompatibil. Implantul dentar este de fapt un surub de titan care este plasat prin tehnici speciale la nivelul osului maxilar/mandibular pentru a inlocui dintele/dintii lipsa de pe arcada. " Daca doriti sa aflati care este pretul unui implant dentar, puteti da clic pe linkul postat de mine in primul paragraf al acestui articol. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu