luni, 11 ianuarie 2016

Pensiuni din imprejurimea orasului Gura Humorului

Pe Nadia nu am vazut-o cateva luni de zile din cauza ca amandoua avem un program foarte incarcat, insa am pastrat legatura prin telefon si, desigur, pe internet. Stiam ca isi va petrece sarbatorile de iarna intr-un sat de langa Gura Humorului, in casuta batraneasca a bunicii ei. In fiecare an ne gandim sa facem impreuna revelionul si in fiecare an se iveste ceva care ne da planurile peste cap. In 2015 s-a intamplat sa isi anunte vizita o verisoara care locuieste in strainatate. Normal ca nu puteam pleca de acasa, mai ales ca erau atat de multi ani de cand asteptam acel moment. Mi-am lasat prietena sa plece iar singura si eu am ramas in orasul nostru prafuit, unde plictiseala poate fi combatuta numai intre prieteni sau cand vin neamurile in vizita. Dar gandul mi-a ramas la niste pensiuni din imprejurimea orasului gura humorului, caci pierdusem aproape o ora pe internet cautand cea mai placute pensiune, pentru cazul in care as fi ales saimi petrec revelionul cu prietena mea, cu sotii nostri, cu bunica ei si cu verisorii pe care ii are in zona Gura Humorului. 

Adevarul gol golut este ca nu am vazut acest oras si imprejurimile sale decat in fotografii si tare imi doream sa il vad, dar macar acum stiu unde ma pot caza. Indiferent ce se va intampla, noi vom petrece macar ziua de Pasti impreuna, daca sarbatorile de iarna nu reusim niciodata sa ni le aranjam in asa fel incat sa nu ne desparta o tara intreaga. Mi-a vorbit de multe ori despre frumusetea acelor locuri, despre ospitalitatea oamenilor de acolo, despre tot ceea ce inseamna Bucovina, dar si despre frumoasa manastire Voronet, care se afla pe teritoriul acestui oras. Am vazut pozele pe care le-a facut celebrelor picturi ce impodobesc zidurile monumentului istoric care dateaza inca din anul 1488. "Mănăstirea Voroneț, supranumită „Capela Sixtină a Estului”, este un complex monahal medieval construit în satul Voroneț, astăzi cartier al orașului Gura Humorului. Mănăstirea se află la 36 km de municipiul Suceava și la numai 4 km de centrul orașului Gura Humorului. Ea constituie una dintre cele mai valoroase ctitorii ale lui Ștefan cel Mare (1457-1504). Biserica a fost ridicată în anul 1488 în numai 3 luni și 3 săptămâni, ceea ce constituie un record pentru acea vreme." - de la wikipedia citire, cu mentiunea ca mie mi se pare un record chiar si pentru zilele noastre, cand ori construim prea incet, ori repede si prost. :)

Stiam ca la Gura Humorului, pe langa atatea obiective turistice si pensiuni frumoase in imprejurimi, exista si pârtie de schi cu o lungime de 1.350 de metri, dotată cu un telescaun și cu o instalație de produs zăpadă? Din cate am inteles, a fost data in folosinta in anul 2010 si are instalatie de nocturna pe intreaga lungime a partiei. Am stabilit cu sotul meu sa profitam macar de  prima (si am senzatia ca ultima) zapada din aceasta iarna, in fata blocului, daca tot nu am reusit sa ajungem la Gura Humorului. Si mergem la primavara sa schiem pe iarba... :)))


"Cand ti se face dor de copilul care ai fost, cand nu mai suporti nebunia obositoare a orasului, cand betonul uscat si incins ti-a invadat sufletul, cand iti dai seama ca a trecut atata timp de cand ai privit ultima oara culorile toamnei, atunci e momentul sa alergi in Bucovina.
Aici gasesti o parte din copilaria ta, pe care o credeai pierduta!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu