miercuri, 25 mai 2016

Anvelope de camion

Mergeam in anii trecuti foarte des la o prietena, la tara, intr-un loc de vis. Intreg satul era asezat pe dealuri. De cum coborai din masina te invaluia un aer curat si parfumat. Totul era verde si proaspat acolo. As fi dat (si as da) orice pentru un petic de pamant pe care sa ma stabilesc definitiv, caci zona imi intrase in suflet si nu se mai dadea dusa. Nici nu va puteti imagina cat de tare m-am suparat intr-o zi cand, mergand cu prietena mea pe langa garla, spre livada de ciresi, am observat o adevarata crescatorie de cauciucuri de camion. Fusesera folosite la maxim, apoi aruncate in apa garlei. In prima clipa nici macar nu m-am gandit la poluare, ci numai la faptul ca stricau frumusetea perfecta a acelui sat. Mi-am imaginat ca vreun sofer inconstient le-a aruncat imediat ce si-a cumparat cauciucuri noi pentru camion si i-am urat in gand sa faca pana cand i-o fi lumea mai draga, sa aiba nevoie in fiecare saptamana de alte anvelope de camion, pana cand va invata ca apa garlei nu e groapa de gunoi a satului. Prietena mea mi-a spus ca e o bucurie pentru sateni. Unii aduna acele cauciucuri de camion pentru a face focul cu ele, pentru a infrumuseta o gradina de flori, pentru a izola anumite lucruri, iar copiii inca le mai utilizeaza pe post de colac atunci cand creste apa garlei, dupa vreo ploaie. 


Nu mi-a pasat prea tare. Soferul ar fi putut lasa respectivele anvelope de camion la marginea drumului, in fata primariei sau oriunde in alta parte, dar nu in apa garlei. Satenii le-ar fi gasit oricum, cred eu. Acum imi dau seama ca ma suparam degeaba pe bietii oameni. Ma uit la locuitorii din orasul meu si imi dau seama ca nu-s cu nimic mai civilizati decat omul trait intr-un sat uitat de pe dealuri. Poate ca nu ne impierdicam la tot pasul de cauciucuri de camion abandonate, insa continuam sa aruncam pe unde ne vine gunoaiele, gumele de mestecat, chistoacele de tigara. 

Pentru cei interesati de cauciucuri noi pentru camion, recomand acvila-romania.ro. 

"In alegerea anvelopelor de camioane potrivite trebuie avut in vedere raportul eficienta-pret, astfel puteti opta pentru achizitionarea unui set de anvelope camione ieftine care sa raspunda necesitatilor dumneavoastra. Anvelopele pentru camioane (marci premium sau anvelope camioane ieftine) trebuie sa se caracterizeze, dat fiind specificul utilizarii lor, prin durabilitate ridicata (au capacitate de sarcina mare), rezistenta la rulare scazuta (economie de combustibil) si o performanta la mers optimizata. In scopul eficientizarii costurilor, fara a face rabat de la calitate, cumparatorii au la dispozitie doua tehnologii care prelungesc durata de viata a cauciucului: resaparea si recanelarea; cumparand cauciucuri resapate sau recanelate veti beneficia atat de beneficiile unei marci premium (Continental, Michelin s.a) cat si de preturi mai accesibile decat in cazul anvelopelor noi (produsele resapate sau recanelate sunt anvelope camioane ieftine, dar care au performante similare unei anvelope noi).

Buna intretinere (verificarea periodica a presiunii, inspectia vizuala a cauciucurilor) si depozitarea corecta a anvelopelor (intr-un spatiu intunecat, bine aerisit, racoros, uscat) contribuie, in mod semnificativ, la prelungirea duratei de viata a cauciucului.

Pentru informatii suplimentare si asistenta de specialitate nu ezitati sa ne contactati!"


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu