vineri, 14 octombrie 2016

Modele de sicrie si preturi

Avea mama candva o vorba careia noi, copiii, nu ii acordam mare importanta. Spunea unori ca e viata atat de grea, incat nici sa mori nu iti vine. Ne-am dat seama ca avea dreptate abia atunci cand am pierdut-o si ne-am vazut nevoite, eu si sora mea, sa alergam in stanga si in dreapta, din birou in birou, de la o firma la alta, pentru a pune totul la punct si a o putea inmormanta cum se cuvine. Ne-am uitat la cateva modele de sicrie si preturi, am ales ceea ce ne-a placut (in limita bugetului de care dispuneam, desigur), am pregatit si hainele cu care sa o imbracam si apoi am descoperit ca aceasta a fost partea cea mai usoara a pregatirilor pentru inmormantare. Doar cei care nu au avut pana acum nevoie de sicrie nu stiu cata alergatura este pentru a scoate un om mort din spital, pentru a te ocupa de groapa, pentru a discuta cu preotul in legatura cu slajba si cu inmormantarea propriu-zisa, pentru a rezolva cu certificatul de deces, pentru a cumpara toate cate trebuie cumparate etc. Va spun eu, e un cosmar daca nu ai pe cineva care a mai facut asta si care stie tot ce trebuie despre sicriu, spital, acte, groapa si preoti. 


Noi am gresit. Am fi putut apela la o firma de servicii funerare cum este Casa Funerara Luca, in loc sa umblam besmetice pe strazi si prin birouri. Dar nu ne-am dat seama si ne-am chinuit. Am facut totul pe fuga, iar in ziua inmormantarii eram de-a dreptul epuizate si abia asteptam sa se termine totul, sa ne putem aseza pe un scaun, sa ne plangem cu adevarat mortul. Astazi se implinesc 11 luni de cand am pierdut-o pe mama, dar am totul inca foarte proaspat in memorie, caci multe am mai patimit atunci. Tocmai din acest motiv va recomand, daca vreti sa decurga totul usor si sa nu va umpleti de nervi, pentru sicriu si pentru acte apelati la o firma specializata pe servicii funerare, caci va poate ajuta cu tot ceea ce inseamna acte: constatarea decesului, imbalsamare, cosmetizare, consiliere in legatura cu intocmirea actelor de deces, transport funerar, aranjamente florale si chiar incinerare, daca se doreste acest lucru. Rog familia mea sa nu uite ca eu asta vreau. Nu stiu daca e neaparat mai simplu, dar e mai altfel. Intotdeauna m-a atras gandul de a fi incinerata si nu ingropata in pamantul pe care, desi il iubesc, il stiu plin de viermi. :))


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu